null
×
stänga
Garanti, villkor

Garanti, villkor

OLPRO 30 dagars inga problem, 365 dagars garanti och 2 års garantidetaljer på kanvas

 

 

Vi vill att köp från oss ska vara så enkelt som möjligt och se till att du är nöjd med ditt köp. För att göra detta har vi skapat en 30-dagars returpolicy samt vår 365-dagars garanti. Från och med 1st Februari 2020 erbjuder vi nu två års garanti för vårt OLPRO canvas-sortiment (detta inkluderar alla tält och husbilsmarkiser) - Alla produkter som köpts före 1 februari 2020 täcks fortfarande av 12 månaders garanti. Utöver detta erbjuder vi också en utökad garanti som kan köpas på enskilda produkter via våra partners CPS, för mer information se här

 

OLPRO 30-dagars ingen bråk returnerar

 

 

 

Om du har köpt din produkt inom de senaste 30 dagarna:

Om du har köpt något från oss under de senaste 30 dagarna och vill returnera det för full återbetalning kan du göra det. Vi kan erbjuda en full kredit / återbetalning, eller så kan vi byta produkten mot en ny eller en annan färg. Om du returnerar en produkt inom 30 dagar för att du inte vill ha den eller om det inte var som förväntat måste du betala returvagnen. 

Om du returnerar en produkt på grund av ett tillverkningsfel, se garantipolicyn längre ner på sidan.

Vi kan inte erbjuda återbetalning eller ersättning om produkten har skadats (inte tillverkarens fel) eller inte är i ett återförsäljningsförhållande, som om den har använts. Detta inkluderar våta eller smutsiga produkter och produkter med saknade delar. Returnera aldrig någon produkt som är våt eller smutsig i alla fall, eftersom den inte återbetalas och kommer att återlämnas till dig i samma skick.

 

Börja din retur 

 

Om du är utanför din 30-dagars returperiod:

Tyvärr kan vi inte erbjuda återbetalning, eftersom standardreturperioden nu har löpt ut. Om du tror att din produkt har en tillverkningsfel, hänvisar vi till garantipolicyn nedan innan du kontaktar vårt kundserviceteam där vi kan se om du vill reparera eller byta ut din produkt. 
 
Efter inspektion fattar garantiteamet att reparera eller byta ut produkten. Se till att alla artiklar i den felaktiga produkten returneras efter bekräftelse. Om ett tält eller en markis returneras, se till att pump, pinnar, balkar / stolpar också ingår.
 
 

365 dagars garanti & 2 års kanvasgaranti

 

                                                                                                        

 

Alla OLPRO-produkter är designade och tillverkade enligt högsta standard i våra flera fabriker och testas under lämpliga villkor och användarvillkor. Alla OLPRO-produkter täcks av vår 365 dagars garanti och utökade dukgaranti i upp till 2 år.

Garantin täcker tillverkningsfel vid köp av produkten. Dessa potentiella fel kan finnas i delarna, produktens material eller utförandet. Garantin täcker också produktens funktionalitet för normal användning. Vi ansvarar inte för eventuella merkostnader orsakade av en garantifråga.

 

OLPRO 365-garantin täcker dig i 12 månader från inköpsdagen, men de flesta potentiella garantifrågorna gäller frågor som kommer att inträffa före första användningen. Vi har lagt till ytterligare ett år på din canvas-produktgaranti. Så du kan slappna av och veta att din duk är skyddad ytterligare ett år på toppen.

OLPRO 365 & den utökade dukgarantin täcker inte tältstolpar / balkar eller vindstångar eller funktionsstörning i tyg eller komponenter som har orsakats av felaktig eller orimlig användning eller brist på underhåll. Olyckor som skador på grund av kraftigt väder / vind, felaktig ompackning av produkter eller naturlig nedbrytning på grund av solljus täcks inte.

Ingen följdförlust kan krävas enligt denna garanti. För att hjälpa dig att skydda dig mot eventuella förluster Vi rekommenderar alltid att du testar allt du har köpt i god tid innan du går bort - Eventuella fel bör upptäckas vid denna tidpunkt. Denna garanti påverkar inte på något sätt dina statliga rättigheter. Se nedan för fullständiga försäljningsvillkor från denna webbplats.

Innan du gör ett garantianspråk, se till att du har läst igenom nedanstående information angående ett anspråk. 

Vi arbetar med våra detaljhandelspartners för att upprätthålla alla garantianspråk / reparationer. Det är viktigt att ditt försäljningskontrakt (som är mellan dig och återförsäljaren du köpte från) fortsätter att gälla under alla anspråk. Om du har köpt via en återförsäljare och har upplevt vad du anser vara en garantifråga - är det absolut nödvändigt att du kontaktar återförsäljaren direkt och de kommer att ge dig råd om hur du ska göra. Om din återförsäljare kräver att produkten returneras direkt till oss själva för testning, kommer de att returnera produkten för dina räkning. Vi kan inte hantera direkta kontrakt som inte direkt hänvisar till OLPRO som säljare.

 

Villkor för vår garantipolicy 

Alla produkter inom garantiperioden byts ut, för liknande, mot en ny produkt. Om det bara är en liten fråga eller där något kan bytas ut, kan vi välja att skicka den delen i motsats till hela produkten för att spara att du måste returnera produkten i sin helhet. Ett exempel på detta skulle vara om ett innertält skadades - vi skulle kunna skicka ett nytt innertält, i motsats till att byta hela produkten. Fullständiga villkor finns längre ner på sidan. 

 

Det är alltid enklast om du kan skicka foton av eventuella problem så att vi kan hjälpa till snabbt.

Som en guide täcks inte följande skador av din garanti på tält:

  • Allmänt slitage under längre användningsperioder.

  • Fel i tyget orsakad av överdrivet slitage.

  • Vatten tränger in genom tyget till följd av UV-nedbrytning.

  • Vatten tränger in genom sömmar orsakade av överdriven nötning av sömmar.

  • Trasiga blixtlås orsakade av tvingande, fastnat eller felaktig användning.

  • Överspända / utsträckta sömmar som går sönder.

  • Spännen utsätts för onödig kraft eller nötning.

  • Trasig väska om den är överbelastad.

  • Eventuella tältstångsbrott.

  • Eventuella skador eller brott på luftstrålen

  • Säkerhetsskador på grund av brott på stolpen.

  • Säkerhetsskador på grund av brott i luftstrålen

  • UV-nedbrytning.

  • Kondens (vanligtvis orsakad av brist på ventilation).

  • Kommersiell användning av uthyrningsföretag

  • Stormskador

 

Om du returnerar en produkt och den anses vara en av ovanstående är du ansvarig för returkostnaden för den produkten. 

Vår garanti, som den för andra tältmärken, som du förväntar dig erbjuder inte något garantitäckning för skador som orsakats på produkter eller säkerhetsskador på personliga tillhörigheter orsakade av starka vindar och väderförhållanden.

 

Det är kundernas ansvar att kontrollera väderprognoser och uppdateringar för att säkerställa en säker och problemfri semester. Så mycket som vi älskar att campa och semestern är bokad i förväg tyvärr finns det villkor där kunden ska använda sunt förnuft och fatta beslutet att antingen fortsätta i orimliga förhållanden och riskera skada eller det olyckliga beslutet att förkorta semestern eller söka alternativt boende tills vädret har förbättrats till en lämplig och säker miljö för lägret.

Det är inte så att någon kan använda en produkt, skada den och sedan förvänta sig att den byts ut.

 

Vanliga frågor om garanti

Kontrollera dessa vanliga frågor för att se om de hjälper. Det är troligt att vi har svarat på frågan inom dessa.

Vi har också en omfattande FAQ-avsnitt.

Det är väldigt lätt att förväxla läckage med kondens. Kondens är banan i camparens liv. Vi har sammanställt följande artikel om hur man undviker kondens:

https://www.olproshop.com/blogs/news/how-to-avoid-condensation-in-your-tent

Vi har gjort detta för att vi inser att många människor vill ha mer information om hur man skyddar mot kondens och också för att vi får några samtal från människor som är oroliga för vatten i tältet som visar sig vara kondens - så jag hoppas att de hjälper .

Användbara länkar:

Vindhastigheter - https://www.campetent.com/tent-camping-grand-wind-scale.html

Kondensation - https://www.olproshop.com/a/blog/how-to-avoid-condensation-in-your-tent-or-awning 

 

Gör ett anspråk

För att returnera en produkt under garanti, vänligen kontakta oss genom att klicka på kontakta oss högst upp på sidan eller mejla oss med sales@olpro.co.uk och se till att du inkluderar alla dina uppgifter, inklusive beställningsnummer, fotografier du kan ha och anledning att returnera. Att inte informera oss om en retur kommer att orsaka förseningar i hanteringen av den.

Tyvärr kan vi inte erbjuda återbetalning, eftersom standardreturperioden nu har löpt ut. Vi erbjuder dock reparation eller byte av service, vilket innebär att vi samlar in varan från dig och inspekterar produkten för tillverkningsfel.

Efter inspektion fattar garantiteamet att reparera eller byta ut produkten.

Se till att alla artiklar i den felaktiga produkten returneras. Om ett tält eller en markis returneras, se till att pump, pinnar, balkar / stolpar också ingår.

Om du returnerar en produkt och det anses vara ett problem som inte täcks av garantin för den produkten. Du ansvarar för fraktkostnaderna för att returnera den till dig. 

**VÄNLIGEN NOTERA- Vi kan inte acceptera föremål som är mycket smutsiga eller våta. Detta beror på hälso- och hygienskäl. Om produkten tas emotd tillbaka i detta tillstånd, det kommer att returneras till dig för att du ska kunna återvända senare när det är torrt för egen kostnad *

 

Om du är utanför garantiperioden:

Om du är utanför garantiperioden eller har skadat produkten eller behöver en reservdel kan du kontakta oss och vi kan ge råd om hur du reparerar produkten själv. Du kan också köpa reservdelar från vår webbplats.

Reservdelar och reservdelar

 

Fullständiga villkor:

Alla produkter levereras av OLPRO Ltd, KDO Business Park, Little Witley, Worcestershire, WR6 6LG.

Alla produkter märkta som OLPRO är designade och levererade av OLPRO och alla priser inkluderar moms.

Dessa villkor anger grunden för att du kan använda vår webbplats och göra beställningar på varor från OLPRO Ltd. Genom att beställa varor från OLPRO anses du ha förstått och accepterat dessa villkor. Leverantören av de presenterade varorna är OLPRO, ett handelsnamn för OLPRO Ltd. Registrerat kontor OLPRO Ltd, KDO Business Park, Little Witley, Worcestershire, WR6 6LG. Registrerat nummer 07890917 (England och Wales).

Vår Integritetspolicy är tillgänglig för visning när som helst. 

Om du ändrar dig efter att du har valt dig kan du när som helst återkalla ditt samtycke till att vi kontaktar dig för fortsatt insamling, användning eller avslöjande av din information genom att kontakta oss på sales@olpro.co.uk eller maila oss på:

OLPRO 

Enhet 6 KDO Business Park 

Little Witley 

WR6 6LG

 

Vår EU-representant för GDPR är

Rickert Rechtsanwaltsgesellschaft mbH - OLPRO LTD, Colmantstraße 15, 53115 Bonn, Tyskland, art-27-rep-olpro@rickert.law. 

 

Leveranskostnader anges vid inköpstillfället. Leveransdatum är bara en uppskattning. 

Om du köper något som FÖRBESTÄLLNING kommer priset att anges som ett förbeställningspris och återstoden ska betalas före leverans.

Köp från OLPRO debiteras den dag varorna köps vid utcheckningen. Leveransarrangemang görs samtidigt. Vid eventuella förbeställningsköp blir det belopp som du kommer att debiteras ditt insättningsbelopp. Hela betalningsbalansen kommer att krävas innan ordern fullgörs. Om du betalar en deposition kommer en av våra säljare att kontakta dig för att ta betalningsbalansen.

Alla återlagringsdatum är ungefärliga.

Alla datum för förbeställning är ungefärliga men kommer alltid att sträva efter att ha dem så nära som möjligt. Generellt, med eventuella förbeställningsdatum, tillåter cirka 4 veckors nåd med tanke på att faktorer utanför vår kontroll kan påverka det datum då vi tar emot containrar från våra fabriker.

Din beställning på varor accepteras och ett avtal bildas mellan OLPRO Ltd och dig när vi skickar ut de varor du har beställt och inte tidigare. Ett avtal bildas inte vid den tidpunkt då betalningen har tagits från dig av OLPRO eller vid den tidpunkt då du får ett e-postmeddelande från OLPRO som bekräftar mottagandet av din beställning. Innan varorna skickas kan det hända att beställningen inte accepteras av OLPRO men kan annulleras av dig. Undantag gäller för beställningar av personliga artiklar och varor som görs till din beställning som inte kan annulleras av dig när du har fått e-postbekräftelse att din beställning har mottagits; eftersom sådana föremål och varor redan kan vara i produktion på grund av din beställning. Efter avtalets ingående kommer OLPRO att fortsätta att äga alla beställda varor tills de har fått full betalning från dig även om varorna redan har levererats till dig.

Som företag är det vår policy att återbetala insättningar för icke-insamlade eller oönskade varor eller i de fall saldot förblir obetalt.

Om du betalar hela betalningen skickar vi produkten inom 3-4 dagar om inte tidigare nämnts, produkten är slut i lager och ett återlagerdatum anges.

Om en produkt beställs en dag, vänligen avbryt före 14:00 samma dag, annars är det mer än troligt att produkten har skickats. Vi kommer att göra allt vi kan för att hjälpa till i alla fall, men när en produkt har skickats kan vi inte avbryta beställningen utan att du skickar tillbaka produkten till oss.

Du kan avbryta din beställning upp till 30 dagar efter att deras beställning har levererats, men när du har levererat måste du returnera produkten till oss i samma skick som du fick den (se ovan).

Vår standardleveransavgift för kurir inom Storbritannien är GRATIS. Du kan köpa leverans nästa dag i kassan och allt för beställningar utanför Storbritannien debiteras kostnaden vid kassan. Ring oss med eventuella leveransfrågor eller om du har några speciella krav.

Under våra livliga perioder kan våra standardleveranstjänster påverkas, specifik leveransinformation kommer att bekräftas vid beställningstillfället. Var medveten om att väder och andra oförutsedda omständigheter alltid kan påverka leveranstider så lämna tid att ta emot en beställning och om du är osäker, snälla prata med oss ​​först.

Under vanliga omständigheter skickas alla beställningar före 14:00 samma dag (på en vardag eller på en måndag om de beställs under helgen) på en 48-timmars leveransservice. För att säkerställa leverans nästa dag, välj nästa dag i kassan. Om det inte är vanliga omständigheter kommer det att anges på produkten eller så meddelar vi dig.

För eventuella frågor vänligen kontakta oss mellan 09:00 och 17:00 måndag - fredag ​​på 01299 281362. Samtalskostnaden är ett standardavgiftssamtal.

Alla dina varor ska komma i perfekt skick, men om du får några varor som verkar vara felaktiga eller skadade måste företaget informeras inom 24 timmar efter mottagandet. Detta gäller alla artiklar som kan tyckas saknas, såvida inte det anges på fakturan att artikeln för närvarande är slut i lager. Om några föremål inte ska användas direkt rekommenderar vi kunder att kontrollera att dessa har mottagits i perfekt skick och i funktionsdugligt skick. Det är viktigt att kontrollera produkter innan du går iväg. Vi tar inte ansvar för eventuella ytterligare kostnader. Företaget kommer att göra allt för att se till att din leverans anländer i tid och intakt, vi tar inte ansvar för eventuella extra kostnader som uppkommit på grund av sena eller ofullständiga leveranser.

Alla ansträngningar har gjorts för att säkerställa att specifikationerna på denna webbplats är korrekta vid tryckningen, men tekniska data, mått och vikter fungerar endast som en guide. Ibland kan produktspecifikationer ändras, i sådana fall gör vi vårt bästa för att informera dig när du gör din beställning. Alla våra storlekar och mått är ungefärliga, men vi försöker se till att de är så exakta som möjligt. Ingen garanti ges eller antyds att varorna kommer att bekräfta i detalj i beskrivningen eller illustrationerna som publicerats.

Men om du får något du inte vill kan du återvända inom 30 dagar.

Alla våra produkter garanteras mot tillverkningsfel i 12 månader (vår 365 dagars garanti) från inköpsdatum om inte annat anges. Om ett fel inträffar under denna period, ska vi ordna att reparera eller byta ut föremålet efter det att det har inspekterats. Eventuella leveranskostnader kommer att betalas efter inspektion av artikeln. Se ovan för fullständiga garantidetaljer.

Dessa villkor påverkar inte dina lagstadgade rättigheter som kund.

Vårt avtal med dig är baserat på engelsk lag och de lagar som är tillämpliga på detta avtal är lagarna i England och Wales.

 

Rabatter

Rabatter gäller endast för OLPRO-märkta produkter om inte annat anges.

De flesta produkter som erbjuds på OLPROSHOP.COM eller någon av våra internationella webbplatser är OLPRO-produkter - designade av oss och säljs till dig. Vi gör dock lagerutbud av andra produkter från noggrant utvalda leverantörer. Du kommer att upptäcka att de flesta produkter på OLPROSHOP.COM och våra internationella webbplatser alltid är rabatterade.

Alla rabattkoder som du kan ha för ytterligare rabatt kommer bara att tillämpas på OLPRO-produkter på webbplatsen och inte på något annat märke.

Alla rabatter gäller endast för brittiska inköp från vår brittiska webbplats som finns på www.olproshop.com. På grund av hur de fungerar kan vi inte erbjuda rabatter på våra internationella webbplatser är jag rädd.

 

Registrerat nummer (i Storbritannien): 07890917

Momsregistreringsnummer: GB130 6769 16

Scrolla till toppen