null
×
stänga
Garanti, villkor

Garanti, villkor

OLPRO 30 dagars återkommande returer, 365 dagars garanti och 2 års canvasgarantidetaljer

 

 

Vi vill att köp från oss ska vara så enkelt som möjligt och se till att du är nöjd med ditt köp. För att göra detta har vi skapat en 30 dagars returpolicy samt vår 365 dagars garanti. Från och med 1st I februari 2020 erbjuder vi nu två års garanti på vårt sortiment av OLPRO -dukprodukter (detta inkluderar alla tält och husbilstält) - Alla produkter som köpts före den 1 februari 2020 omfattas fortfarande av en 12 månaders garanti. Utöver detta erbjuder vi också en utökad garanti som kan köpas på enskilda produkter via våra partners CPS, för mer information, se här

 

OLPRO 30 Day No Quibble Returns

 

 

 

Om du har köpt din produkt under de senaste 30 dagarna:

Om du har köpt något av oss under de senaste 30 dagarna och du vill returnera det för en full återbetalning kan du göra det. Vi kan erbjuda full kredit/återbetalning, eller så kan vi byta ut produkten mot en ny eller en annan färg. Om du returnerar en produkt inom din 30 -dagarsperiod för att du inte vill ha den eller om den inte var som förväntad, måste du betala hela returvagnen. 

Om du vill returnera en produkt på grund av ett tillverkningsfel, se vår garantipolicy som finns nedan.

Vi kan inte erbjuda återbetalning eller ersättning om produkten har skadats (inte ett tillverkares fel) eller inte är i ett återförsäljningsskick, till exempel att den har använts. Detta inkluderar våta eller smutsiga produkter och produkter med delar som saknas.

 Returnera aldrig någon produkt som är våt eller smutsig ändå eftersom den inte kommer att återbetalas och kommer att returneras till dig i samma skick.

 

Börja din återkomst 

 

Om du är utanför din 30 -dagars returperiod:

Tyvärr kan vi inte erbjuda återbetalning, eftersom standardreturperioden nu har gått ut. Om du tror att din produkt har ett tillverkningsfel, se garantipolicyn nedan innan du kontaktar vårt kundtjänstteam där vi kan söka reparera eller byta ut din produkt. 
 
Efter inspektion kommer garantiteamet att fatta beslutet att reparera eller byta ut produkten. Se till att alla artiklar i den defekta produkten returneras efter bekräftelse. Om ett tält eller markis återlämnas, se till att pumpen, pinnar, balkar/stolpar också ingår.
 
 

365 dagars garanti och 2 års dukgaranti

 

                                                                                                        

 

Alla OLPRO -produkter är konstruerade och tillverkade enligt höga krav på våra flera fabriker och testas under lämpliga villkor och användarvillkor. Alla OLPRO -produkter omfattas av vår 365 dagars garanti och förlängd canvasgaranti i upp till 2 år.

Garantin täcker tillverkningsfel vid köp av produkten. Dessa potentiella fel kan finnas i delarna, produktens material eller utförande. Garantin täcker också produktens funktionalitet för normal användning. Vi är inte ansvariga för några extra kostnader som orsakas av ett garantifrågor.

 

OLPRO 365 -garantin täcker dig i 12 månader från inköpsdagen, men de flesta potentiella garantifrågorna gäller problem som uppstår före första användningen. Vi har lagt till ytterligare ett år på din produktgaranti för duk. Så du kan koppla av och veta att din duk är skyddad ytterligare ett år på toppen.

OLPRO 365 & Den utökade dukgarantin täcker inte tältstolpar/balkar eller vindskyddsstänger eller fel på tyg eller komponenter som beror på felaktig eller orimlig användning eller brist på underhåll. Olyckor som skador på grund av överdrivet väder/ vind, felaktig ompackning av produkter eller naturliga nedbrytningar på grund av solljus täcks inte.

Ingen följdförlust får krävas enligt denna garanti. För att hjälpa dig att skydda dig mot eventuella förluster Vi rekommenderar alltid att du testar allt du har köpt i god tid innan du går iväg - Alla fel bör upptäckas vid denna tidpunkt. Denna garanti påverkar inte dina statliga rättigheter på något sätt. Se nedan för fullständiga försäljningsvillkor från denna webbplats.

Innan du gör ett garantianspråk, se till att du har läst igenom informationen nedan om ett anspråk. 

Vi samarbetar med våra detaljhandelspartners för att upprätthålla alla garantianspråk/reparationer. Det är viktigt att ditt försäljningskontrakt (som är mellan dig och återförsäljaren du köpte från) under denna process gäller under alla krav. Om du har köpt via en återförsäljare och har upplevt vad du anser vara ett garantifråga - är det absolut nödvändigt att du kontaktar återförsäljaren direkt och de kommer att ge dig råd om hur du gör. Om din återförsäljare kräver att produkten returneras direkt till oss själva för testning, kommer de att returnera produkten för dina räkning. Vi kan inte hantera några kontrakt som inte direkt hänvisar till OLPRO som säljaren.

 

Villkor för vår garantipolicy 

Alla produkter inom garantitiden byts ut, som för liknande, mot en ny produkt. Om det bara är ett litet problem eller om något kan bytas ut kan vi välja att skicka den delen till skillnad från hela produkten, så att du inte behöver returnera produkten i sin helhet. Ett exempel på detta skulle vara om ett innertält skadades - vi skulle kunna skicka ett nytt innertält, i motsats till att byta ut hela produkten. Fullständiga villkor finns längre ner på sidan. 

 

Det är alltid lättast om du kan skicka fotografier av eventuella problem så att vi kan hjälpa dig snabbt.

Följande skada täcks inte av din garanti på tält:

  • Allmänt slitage under längre tids användning.

  • Fel i tyget orsakat av överdrivet slitage.

  • Vatten tränger in genom tyget till följd av UV -nedbrytning.

  • Vatten tränger in genom sömmar orsakade av överdriven nötning av sömmar.

  • Trasiga dragkedjor orsakade av tvingande, fastnat eller felaktig användning.

  • Över spända/utsträckta sömmar som går isär.

  • Spännen utsätts för onödig kraft eller nötning.

  • Trasig väska om den är överbelastad.

  • Eventuella tältstångsbrott.

  • Eventuella luftstrålskador eller skador

  • Säkerhetsskada från en stolpbrott.

  • Säkerhetsskador från luftstrålsbrott

  • UV -nedbrytning.

  • Kondens (vanligtvis orsakad av brist på ventilation).

  • Kommersiell användning av uthyrningsföretag

  • Stormskador

 

Om du returnerar en produkt och den anses vara en av ovanstående är du ansvarig för returkostnaden för den produkten. 

Vår garanti, liksom för andra tältmärken, som du kan förvänta dig, erbjuder inget garantitäckande för skador på produkter eller säkerhetsskador på personliga tillhörigheter orsakade av hård vind och väderförhållanden.

 

Det är kundernas ansvar att kontrollera väderprognoser och uppdateringar för att säkerställa en säker och problemfri semester. Så mycket som vi älskar camping och semestern är bokade i förväg tyvärr finns det villkor där kunden ska använda sunt förnuft och fatta beslutet att antingen fortsätta under orimliga förhållanden och riskera skador eller det olyckliga beslutet att korta semester eller söka alternativt boende tills vädret har förbättrats till en lämplig och säker miljö för lägret.

Det är inte så att vem som helst kan använda en produkt, skada den och sedan förvänta sig att den ska bytas ut.

 

Vanliga frågor om garanti

Kontrollera dessa vanliga frågor för att se om de hjälper. Det är troligt att vi har besvarat frågan inom dessa.

Vi har också en omfattande FAQ -avsnitt.

Det är väldigt lätt att förväxla läckage med kondens. Kondens är banan i camparens liv. Vi har sammanställt följande artikel om hur du undviker kondens:

https://www.olproshop.com/blogs/news/how-to-avoid-condensation-in-your-tent

Vi har gjort detta för att vi inser att många människor vill ha mer information om hur man skyddar mot kondens och även för att vi får några samtal från människor som är oroliga för vatten i tältet som visar sig vara kondens - så jag hoppas att de hjälper .

Användbara länkar:

Vindhastigheter - https://www.campetent.com/tent-camping-grand-wind-scale.html

Kondensation - https://www.olproshop.com/a/blog/how-to-avoid-condensation-in-your-tent-or-awning 

 

Gör ett anspråk

För att returnera en produkt under garantin, vänligen kontakta oss genom att klicka på kontakta oss högst upp på sidan eller mejla oss med sales@olpro.co.uk och se till att du inkluderar alla dina uppgifter, inklusive ordernummer, fotografier du kan ha och anledning till retur. Att inte informera oss om en retur kommer att orsaka förseningar i hanteringen av den.

Tyvärr kan vi inte erbjuda återbetalning, eftersom standardreturperioden nu har gått ut. Vi erbjuder dock en reparations- eller bytestjänst, vilket innebär att vi kommer att hämta varan från dig och inspektera produkten för tillverkningsfel.

Efter inspektion kommer garantiteamet att fatta beslutet att reparera eller byta ut produkten.

Se till att alla artiklar i den defekta produkten returneras. Om ett tält eller markis återlämnas, se till att pumpen, pinnar, balkar/stolpar också ingår.

Om du returnerar en produkt och det anses vara ett problem som inte täcks av garantin ger du den produkten. Du är ansvarig för de fraktkostnader som är förknippade med att returnera den till dig. 

**VÄNLIGEN NOTERA- Vi kan inte acceptera föremål som är mycket smutsiga eller våta. Detta beror på hälsa och hygien. Om produkten tas emotd tillbaka i detta tillstånd, det kommer att returneras till dig så att du kan återvända senare när det är torrt för egen kostnad*

 

Om du befinner dig utanför garantiperioden:

Om du befinner dig utanför garantitiden eller om du har skadat produkten eller behöver en reservdel kan du kontakta oss så kan vi ge råd om hur du reparerar produkten själv. Du kan också köpa reservdelar från vår webbplats.

Reservdelar och reservdelar

 

Fullständiga villkor:

Alla produkter levereras av OLPRO Ltd, KDO Business Park, Little Witley, Worcestershire, WR6 6LG.

Alla produkter märkta som OLPRO är designade och levererade av OLPRO och alla priser är inklusive moms.

Dessa villkor anger grunden för vilken du kan använda vår webbplats och beställa varor från OLPRO Ltd. Genom att beställa varor från OLPRO anses du ha förstått och accepterat dessa villkor. Leverantören av de presenterade varorna är OLPRO, ett handelsnamn för OLPRO Ltd. Registrerat kontor OLPRO Ltd, KDO Business Park, Little Witley, Worcestershire, WR6 6LG. Registrerat nummer 07890917 (England och Wales).

Vår Integritetspolicy är tillgänglig att se när som helst. 

Om du ändrar uppfattning efter att du har valt dig, kan du när som helst återkalla ditt samtycke till att vi kan kontakta dig för fortsatt insamling, användning eller avslöjande av din information genom att kontakta oss på sales@olpro.co.uk eller maila oss på:

OLPRO 

Enhet 6 KDO Business Park 

Lilla Witley 

WR6 6LG

 

Vår EU -GDPR -representant är

Rickert Rechtsanwaltsgesellschaft mbH-OLPRO LTD, Colmantstraße 15, 53115 Bonn, Tyskland, art-27-rep-olpro@rickert.law. 

 

Leveranskostnader anges vid köpet. Leveransdatum är bara en uppskattning. 

Om du köper något som en FÖRBESTÄLLNING kommer priset att anges som ett förbeställningspris och saldot ska betalas före leverans.

Inköp från OLPRO debiteras den dag då varorna köps vid utcheckningen. Leverans ordnas samtidigt. Vid eventuella förbeställningsköp är beloppet du kommer att debiteras ditt insättningsbelopp. Hela betalningsbalansen kommer att krävas innan beställningen fullföljs. Om du betalar en deposition kommer en av våra säljare att kontakta dig för att ta betalt.

Alla återlagringsdatum är ungefärliga.

Alla förbeställningsdatum är ungefärliga men kommer alltid att försöka ha dem så nära som möjligt. I allmänhet med alla förbeställningsdatum tillåter cirka 4 veckors nåd, med tanke på att faktorer utanför vår kontroll kan påverka datumet då vi tar emot containrar från våra fabriker.

Din beställning av varor accepteras och ett avtal upprättas mellan OLPRO Ltd och dig när vi skickar de varor du har beställt och inte tidigare. Ett kontrakt bildas inte vid den tidpunkt då betalningen har tagits från dig av OLPRO, inte heller vid den tidpunkt då du får ett e -postmeddelande från OLPRO som bekräftar mottagandet av din beställning. Innan varorna skickas kanske beställningen inte accepteras av OLPRO men kan annulleras av dig. Undantag gäller för beställningar av personliga artiklar och varor som görs till din beställning som inte kan avbokas av dig när du har fått en bekräftelse på e -post om att din beställning har mottagits; eftersom sådana varor och varor redan kan vara i produktion på grund av din beställning. Efter att avtalet har ingåtts ska OLPRO fortsätta att äga alla beställda varor tills det har mottagit full betalning från dig trots att varorna redan har levererats till dig.

Som företag är det vår policy att återbetala insättningar för icke -hämtade eller oönskade varor eller i det fall saldot förblir obetalt.

Om du betalar i sin helhet skickar vi produkten inom 3-4 dagar om inte tidigare anges, produkten är slut och ett återlagringsdatum anges.

Om en produkt beställs på en dag, vänligen avboka före kl. 14.00 samma dag, annars är det mer än troligt att produkten har skickats. Vi kommer att göra allt vi kan för att hjälpa till i alla fall men när en produkt har skickats kan vi inte avbryta beställningen utan att du skickar tillbaka produkten till oss.

Du kan avbryta din beställning upp till 30 dagar efter att beställningen har levererats, men när du har levererat den måste du returnera produkten till oss i samma skick som du mottog den (se ovan).

Vår standardbud med leverans av kurirer inom Storbritannien är GRATIS. Du kan köpa leverans nästa dag i kassan och allt för beställningar utanför Storbritannien debiteras kostnaden vid kassan. Ring oss med leveransfrågor eller om du har några speciella krav.

Under våra hektiska perioder kan våra standardleveranstjänster påverkas, specifika leveransuppgifter kommer att bekräftas vid beställning. Var medveten om att väder och andra oförutsedda omständigheter alltid kan påverka leveranstiderna, så vänligen lämna tid för att få en beställning och om du är osäker, vänligen prata med oss ​​först.

Under vanliga omständigheter skickas alla beställningar som läggs före 14.00 samma dag (på en vardag eller på en måndag om de beställs under helgen) på en 48 timmars leveransservice. För att säkerställa leverans nästa dag, välj nästa dag i kassan. Om det inte är vanliga omständigheter kommer det att anges på produkten eller så meddelar vi dig.

Alla dina varor ska anlända i perfekt skick, men om du får varor som verkar vara defekta eller skadade måste företaget informeras inom 24 timmar efter mottagandet. Detta gäller alla artiklar som kan tyckas saknas, om inte det står på fakturan att varan för närvarande är slut. Om några artiklar inte ska användas direkt rekommenderar vi kunder att kontrollera att dessa har mottagits i perfekt skick och fungerar. Det är viktigt att kontrollera produkterna innan du går iväg. Vi tar inte ansvar för eventuella extra kostnader. Företaget kommer att göra allt för att din leverans ska komma i tid och intakt, vi tar inte ansvar för några extra kostnader som uppstår på grund av sena eller ofullständiga leveranser.

Alla ansträngningar har gjorts för att säkerställa att specifikationerna på denna webbplats är korrekta vid tryckningen, men tekniska data, mått och vikter fungerar endast som vägledning. Ibland kan produktspecifikationerna ändras, i sådana fall kommer vi att göra vårt bästa för att informera dig när du gör din beställning. Alla våra storlekar och mått är ungefärliga, men vi försöker se till att de är så exakta som möjligt. Ingen garanti ges eller antyds att varor kommer att bekräfta i detalj i beskrivningen eller de publicerade illustrationerna.

Men om du får något du inte vill kan du returnera inom 30 dagar.

Alla våra produkter garanteras mot tillverkningsfel i 12 månader (vår 365 dagars garanti) från inköpsdatum om inte annat anges. Om ett fel inträffar under denna period, ska vi ordna med att få objektet reparerat eller bytt ut efter att det har inspekterats. Eventuella leveransavgifter kommer att uppfyllas efter inspektion av varan. Se ovan för fullständiga garantidetaljer.

Dessa villkor påverkar inte dina lagstadgade rättigheter som kund.

Vårt avtal med dig är baserat på engelsk lag och de lagar som gäller för detta avtal är lagarna i England och Wales.

 

Rabatter

Rabatter gäller endast för OLPRO -märkta produkter om det inte anges.

De flesta produkter som erbjuds på OLPROSHOP.COM eller någon av våra internationella webbplatser är OLPRO -produkter - designade av oss och sålda till dig. Men vi gör lagerutbud av andra produkter från noggrant utvalda leverantörer. Du kommer att upptäcka att de flesta produkterna på OLPROSHOP.COM och våra internationella webbplatser alltid är rabatterade.

Eventuell rabattkod du kan ha för ytterligare rabatt kommer endast att tillämpas på OLPRO -produkter på webbplatsen och inte på något annat märke.

Alla rabatter gäller endast för köp i Storbritannien från vår brittiska webbplats som finns på www.olproshop.com. På grund av hur de fungerar kan vi inte erbjuda rabatter på våra internationella webbplatser är jag rädd.

 

Registrerat nummer (i Storbritannien): 07890917

Momsregistreringsnummer: GB130 6769 16

Scrolla till toppen