Gratis & snabb leverans *| Köp nu, betal senare | Klicka och samla | Ingen vibble returer

OLPRO Garanti och returvillkor

OLPRO 30-dagars returrätt, 365-dagarsgaranti och 2-års canvasgarantiinformation

.

.

Vi vill att köp från oss ska vara så enkelt som möjligt och se till att du är nöjd med ditt köp. För att göra detta har vi skapat en 30-dagars returpolicy samt vår 365-dagars garanti. Från och med 1st Februari 2020 erbjuder vi nu två års garanti för vårt produktutbud av OLPRO canvas (detta inkluderar alla tält och husbilsmarkiser) - Alla produkter som köpts före 1 februari 2020 täcks fortfarande av 12 månaders garanti. Utöver detta erbjuder vi också en utökad garanti som kan köpas på enskilda produkter via våra partners CPS, för mer information se här
.
Alla OLPRO-produkter är designade och tillverkade enligt höga krav på våra flera fabriker och testas under lämpliga villkor och användarvillkor. Alla OLPRO-produkter täcks av vår 365-dagars garanti och utökade dukgaranti i upp till 2 år. Garantin täcker tillverkningsfel vid köp av produkten. Dessa potentiella fel kan finnas i delarna, produktens material eller utförandet. Garantin täcker också produktens funktionalitet för normal användning. Vi ansvarar inte för eventuella merkostnader orsakade av en garantifråga.
.

 

OLPRO 365-garantin täcker dig i 12 månader från inköpsdagen, men de flesta av de potentiella garantifrågorna gäller frågor som kommer att inträffa före första användningen. Vi har lagt ytterligare ett år till din canvas-produktgaranti. Så du kan slappna av och veta att din duk är skyddad ytterligare ett år på toppen.

OLPRO 365 & den utvidgade dukgarantin täcker inte tältstolpar / balkar eller vindstångar eller funktionsfel hos tyg eller komponenter som har orsakats av felaktig eller orimlig användning eller brist på underhåll. Olyckor som skador på grund av kraftigt väder / vind, felaktig ompackning av produkter eller någon naturlig nedbrytning på grund av solljus täcks inte.

.

Ingen följdförlust kan krävas enligt denna garanti. För att hjälpa dig att skydda dig mot eventuella förluster Vi rekommenderar alltid att du testar allt du har köpt i god tid innan du går iväg - Alla fel bör upptäckas vid denna tidpunkt. Denna garanti påverkar inte på något sätt dina statliga rättigheter. Se nedan för fullständiga försäljningsvillkor från denna webbplats.

/

För att få ett garantianspråk, kontakta din återförsäljare först. Det här är den person från vilken du köpte din produkt. De kommer att ge dig råd om bästa handlingssättet.

.

Om du köpte produkten från vår webbplats, vänligen kontakta oss genom att klicka på Kontakta oss högst upp på sidan. Vi rekommenderar att du mailar oss först innan du ringer.

.

Innan du gör det, vänligen kontrollera dessa vanliga frågor för att se om de hjälper. Det är troligt att vi har svarat på frågan inom dessa.

/

Vi har också en omfattande FAQ-avsnitt.

.

Det är mycket lätt att förväxla läckage med kondens. Kondens är banan i camparens liv. Vi har sammanställt följande artikel om hur man undviker kondens:

https: //www.olproshop.SE / bloggar / nyheter / how-to-Undvik-kondense-in-your-tält

.

Vi har gjort detta för att vi inser att många människor vill ha mer information om hur man kan skydda mot kondens och också för att vi får några samtal från människor som är oroliga för vatten i tältet som visar sig vara kondens - så jag hoppas att de hjälper .

.

Alla produkter inom garantiperioden byts ut, för liknande, mot en ny produkt. Om det bara är en liten fråga eller där något kan bytas ut, kan vi välja att skicka den delen i motsats till hela produkten för att spara att du måste returnera produkten i sin helhet. Ett exempel på detta skulle vara om ett innertält skadades - vi skulle kunna skicka ett nytt innertält, i motsats till att byta hela produkten.

.

Det är alltid enklast om du kan skicka foton av eventuella problem så att vi kan hjälpa till snabbt.

Som guide täcks inte följande skador av din garanti på tält:

  • Allmänt slitage under längre perioder med användning.

  • Brister i tyget orsakade av överdriven slitage.

  • Vatteninträngning genom tyg till följd av UV-nedbrytning.

  • Vatteninträngning genom sömmar orsakade av överdrivet nötning av sömmar.

  • Trasiga dragkedjor orsakade av tvång, fastklämning eller felaktig användning.

  • Över spända / sträckta sömmar som lossnar.

  • Spännen utsätts för onödig kraft eller nötning.

  • Trasig bärväska om den är överbelastad.

  • Eventuella tältstångsbrott.

  • Eventuella luftbalkskador eller brott

  • Säkerhetsskador från en stolbrott.

  • Säkerhetsskador på grund av brott i luftstrålen

  • UV-nedbrytning.

  • Kondens (vanligtvis orsakad av brist på ventilation).

  • Kommersiell användning av hyresföretag

  • Stormskador

Om du returnerar en produkt och den anses vara en av ovanstående kommer du att vara ansvarig för returkostnaden för den produkten. 

Vår garanti, som den för andra tältmärken, som du förväntar dig erbjuder inte något garantitäckning för skador som orsakats på produkter eller säkerhetsskador på personliga tillhörigheter orsakade av stark vind och väderförhållanden.

.

Det är kundernas ansvar att kontrollera väderprognoser och uppdateringar för att säkerställa en säker och problemfri semester. Så mycket som vi älskar att campa och semestern är bokad i förväg tyvärr finns det villkor där kunden ska använda sunt förnuft och fatta beslutet att antingen fortsätta i orimliga förhållanden och riskera skada eller det olyckliga beslutet att förkorta semestern eller söka alternativt boende tills vädret har förbättrats till en lämplig och säker miljö för lägret.

.

Det är inte så att någon kan använda en produkt, skada den och sedan förvänta sig att den byts ut.

,

Användbar länk:

https://www.campetent.com/tent-camping-grand-wind-scale.html

.

Om du har köpt din produkt inom de senaste 30 dagarna:

,

Om du har köpt något från oss under de senaste 30 dagarna och vill returnera det för full återbetalning kan du göra det. Vi kan erbjuda full kredit / återbetalning, eller så kan vi byta produkten mot en ny eller en annan färg.

Vi kan inte erbjuda återbetalning eller ersättning om produkten har skadats (inte tillverkarens fel) eller inte är i ett återförsäljningsbart skick, så som att den har använts. Detta inkluderar våta eller smutsiga produkter och produkter med saknade delar. Returnera aldrig någon produkt som är våt eller smutsig i alla fall, eftersom den inte återbetalas och kommer att återlämnas till dig i samma skick.

.

För att returnera en produkt, kontakta oss genom att klicka på kontakta oss högst upp på sidan eller mejla oss med sales@olpro.co.uk och se till att du inkluderar alla dina uppgifter, inklusive beställningsnummer, eventuella fotografier du kan ha och anledning att returnera.Att inte informera oss om en retur kommer att orsaka förseningar i hanteringen av den.

Om du returnerar en produkt inom 30 dagar eftersom du inte vill ha den eller inte var som förväntat måste du betala returvagnen.

 
Om du returnerar en produkt inom 30 dagar på grund av ett tillverkarfel har du rätt till en ersättning. Vi betalar för returkostnaden upp till hela beloppet på 179,00 kr. Om din retur är citerad mer än 179,00 kr, vänligen kontakta vårt kundtjänstteam, begär en insamling för artikeln som du faktureras 179,00 kr för. Om din produkt är mindre än 2 kg återbetalar vi returfrakten upp till 60,00 kr. Vi rekommenderar att du skickar en spårad tjänst eller behåller portokort om spårning inte är tillämplig. Vi täcker också kostnaderna för att skicka ut den nya produkten. Se ovan för mer information om vår 365 dagars (och 2 års canvas) garanti.
 

.

Om din produkt fortfarande ligger inom garantiperioden (2 år för husbilsmarkiser och tält (från 1 februari 2020), 365 dagar för allt annat):

.

För att returnera en produkt under garantin, vänligen kontakta oss genom att klicka på kontakta oss högst upp på sidan eller mejla oss med sales@olpro.co.uk och se till att du inkluderar alla dina uppgifter, inklusive beställningsnummer, eventuella fotografier du kan ha och anledning att returnera. Att inte informera oss om en retur kommer att orsaka förseningar i hanteringen av den.

Tyvärr kan vi inte erbjuda en återbetalning, eftersom standardreturperioden nu har löpt ut.

Vi erbjuder dock en reparations- eller bytestjänst, vilket innebär att vi hämtar varan från dig och inspekterar produkten för tillverkningsfel.

Efter inspektion fattar garantiteamet att reparera eller byta ut produkten.

Se till att alla artiklar i den felaktiga produkten returneras. Om ett tält eller en markis returneras, se till att pump, pinnar, balkar / stolpar också ingår.

**VÄNLIGEN NOTERA- Vi kan inte acceptera föremål som är mycket smutsiga eller våta. Detta beror på hälso- och hygienskäl. Om produkten tas emotd tillbaka i detta tillstånd, det kommer att returneras till dig så att du kan återvända senare när det är torrt för egen kostnad *

.

Om du befinner dig utanför garantiperioden:

Om du är utanför garantiperioden eller om du har skadat produkten eller behöver en reservdel kan du kontakta oss och vi kan ge råd om hur du reparerar produkten själv. Du kan också köpa reservdelar från vår webbplats.

Reserv- och reservdelar

.

Returnera din produkt på egen bekostnad

Returnera aldrig någonting utan att först kontakta oss, annars kan det leda till en fördröjning när du handlar om dig.

Du kan ge oss råd via kontaktlänken högst upp på sidan eller via e-post sales@olpro.co.uk. När vi har kommit överens om returen ska du skicka produkten till;

.

OLPRO Ltd.

.

Enhet 6 KDO Business Park

.

Little Witley

.

Worcestershire

.

WR6 6LG

 

Om du returnerar en vara över 594,00 kr bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi kan inte garantera att vi får din returnerade artikel. Produkten förblir din egendom tills den tas emot av oss. Snälla du ha bevis på porto.

 

Avbryter en beställning

Vi skickar alla beställningar inom 2 dagar, så om du vill avbryta en beställning måste du meddela oss inom 12 timmar efter beställningen och även då kan vi inte garantera att produkten inte har skickats.

Om du behöver kontakta oss.

Vi vill alltid hjälpa till. Du kan prata med oss ​​direkt via onlinechatt mellan 9 och 17 varje vardag (förutom helgdagar och helgdagar). Detta hittar du längst ner på webbplatsen.

Du kan ringa oss på 01299 896959 under samma tider. Våra telefonlinjer är ofta upptagna så vi rekommenderar alltid e-post. Om du har mailat behöver du inte följa upp ett samtal.

.

Du kan också skicka e-post till sales@olpro.co.uk så svarar vi dig så snabbt som möjligt.

 

Vår adress är:

.

Olpro Ltd.

.

KDO affärspark

.

Little Witley

.

Worcestershire

.

WR6 6LG

 

Allmänna Villkor:

Alla produkter levereras av OLPRO Ltd, KDO Business Park, Little Witley, Worcestershire, WR6 6LG.

Alla produkter som är märkta som OLPRO är designade och levererade av OLPRO och alla priser är inklusive moms.

Dessa villkor anger grunden för att du kan använda vår webbplats och göra beställningar för objekt från OLPRO Ltd. Genom att beställa varor från OLPRO anses du ha förstått och accepterat dessa villkor. Leverantören av de presenterade varorna är OLPRO , ett handelsnamn på OLPRO OLPRO Ltd, KDO Business Park, Little Witley , Worcestershire, WR6 6LG. Registrerat nummer 07890917 (England och Wales).

Leveranskostnaderna anges vid köpet.

Om du köper något som förhandsbeställning anges priset som ett förbeställningspris och restbeloppet ska betalas före leveransen.

Köp från OLPRO debiteras den dag varorna köps vid utcheckningen. Leveransarrangemang görs samtidigt. Vid eventuella förbeställningsköp blir det belopp som du kommer att debiteras ditt insättningsbelopp. Hela betalningsbalansen kommer att krävas innan ordern fullgörs. Om du betalar en deposition kommer en av våra säljare att kontakta dig för att ta betalningsbalansen.

Alla datum för återföring är ungefärliga.

Alla datum för förbeställning är ungefärliga men strävar alltid efter att ha dem så nära som möjligt. Generellt med eventuella förbeställningsdatum tillåts cirka fyra veckors nåd med tanke på att faktorer utanför vår kontroll kan påverka det datum då vi tar emot containrar från våra fabriker.

Din beställning av varor accepteras och ett avtal bildas mellan OLPRO Ltd och dig när vi skickar varorna du har beställt och inte tidigare. Ett avtal bildas inte vid den tidpunkt då betalning har tagits från dig av OLPRO , inte heller vid den tidpunkt då du får ett e-postmeddelande från OLPRO bekräftar mottagandet av din beställning. Tills varan skickas kan beställningen inte accepteras av OLPRO utan kan avbeställas av dig. Undantag gäller beställningar för personliga artiklar och varor som görs på din beställning som inte kan avbokas av dig när du har fått e-postbekräftelse att din beställning har mottagits; eftersom sådana varor och varor redan kan vara i produktion på grund av din beställning. Efter upprättandet av kontraktet kommer OLPRO fortsätta att äga alla beställda varor tills det har erhållit betalning i sin helhet från dig även om varorna redan har levererats till dig.

Som företag är det vår policy att återbetala insättningar för oavhämtade eller oönskade varor eller i det fall då saldot förblir obetalt.

 

Om du betalar i sin helhet kommer vi att skicka produkten inom 3-4 dagar såvida inte tidigare angetts, produkten är slut i lager och ett nytt lagerdatum anges.

Om en produkt beställs en dag, vänligen avbryt före 14:00 samma dag, annars är det mer än troligt att produkten har skickats. Vi kommer att göra allt vi kan för att hjälpa till i alla fall, men när en produkt har skickats kan vi inte avbryta beställningen utan att du skickar tillbaka produkten till oss.

Du kan avbryta din beställning upp till 30 dagar efter att deras beställning har levererats, men när den har levererats måste du returnera produkten till oss i samma skick som du mottog den (se ovan).

Vår standardleveransavgift för kurir inom Storbritannien är GRATIS. Du kan köpa leverans nästa dag i kassan och allt för beställningar utanför Storbritannien debiteras kostnaden vid kassan. Ring oss med eventuella leveransfrågor eller om du har några speciella krav.

Under våra livliga perioder kan våra standardleveranstjänster påverkas, specifik leveransinformation kommer att bekräftas vid beställningstillfället. Var medveten om att väder och andra oförutsedda omständigheter alltid kan påverka leveranstiderna så lämna tid för att få en beställning och om du är osäker, snälla prata med oss ​​först.

Under vanliga omständigheter skickas alla beställningar som görs före 14:00 samma dag (på en vardag eller på en måndag om de beställs under helgen) på en leveransservice på 48 timmar. För att säkerställa leverans nästa dag, välj nästa dag i kassan. Om det inte är vanliga omständigheter kommer det att anges på produkten eller så kommer vi att meddela dig.

 

För frågor, kontakta oss mellan 09:00 och 17:00 måndag - fredag ​​på 01299 896959. Samtalskostnaden är ett standardprissamtal.

Alla dina varor ska komma i perfekt skick, men om du får några varor som verkar vara felaktiga eller skadade måste företaget informeras inom 24 timmar efter mottagandet. Detta gäller alla artiklar som kan tyckas saknas, såvida inte det anges på fakturan att artikeln för närvarande är slut i lager. Om några föremål inte ska användas direkt rekommenderar vi kunder att kontrollera att dessa har mottagits i perfekt skick och i funktionsdugligt skick. Det är viktigt att kontrollera produkter innan du går iväg. Vi tar inte ansvar för eventuella ytterligare utgifter. Företaget kommer att göra allt för att din leverans kommer i tid och intakt, vi tar inte ansvar för några extra utgifter som uppkommit på grund av sena eller ofullständiga leveranser.

Alla ansträngningar har gjorts för att säkerställa att specifikationerna på denna webbplats är korrekta vid tidpunkten för utskrift, men tekniska data, mått och vikter fungerar endast som en guide. Ibland kan produktspecifikationer ändras, i sådana fall gör vi vårt bästa för att informera dig när du gör din beställning. Alla våra storlekar och mått är ungefärliga, men vi försöker se till att de är så exakta som möjligt. Ingen garanti ges eller antyds att varor kommer att bekräfta i absolut detalj till beskrivningen eller illustrationerna som publicerats.

Men om du får något du inte vill kan du återvända inom 30 dagar.

Alla våra produkter garanteras mot tillverkningsfel i 12 månader (vår 365 dagars garanti) från inköpsdatum om inte annat anges. Om ett fel inträffar under denna period, ska vi ordna att reparera eller byta ut föremålet efter det att det har inspekterats. Eventuella leveranskostnader kommer att betalas efter inspektion av artikeln. Se ovan för fullständiga garantidetaljer.

Dessa villkor påverkar inte dina lagstadgade rättigheter som kund.

Vårt avtal med dig är baserat på engelsk lag och de lagar som är tillämpliga på detta avtal är lagarna i England och Wales.

Vi erbjuder en tjänst via Hubbox där du kan välja en alternativ leveransdestination, vanligtvis med närliggande butikslokaler för dig. Du kan läsa mer om Hubbox via deras hemsida på https://www.hub-box.com/shoppers/

Hubbox tar inte produkter över 20 kg.

 

rabatter

Rabatter gäller endast för OLPRO-märkta produkter såvida de inte anges och fungerar endast i vår brittiska butik.

De flesta produkter som erbjuds på OLPROSHOP.COM eller någon av våra internationella webbplatser är OLPRO-produkter - designade av oss och säljs till dig. Vi gör dock lagerutbud av andra produkter från noggrant utvalda leverantörer. Du kommer att upptäcka att de flesta produkter på OLPROSHOP.COM och våra internationella webbplatser alltid är rabatterade.

Eventuell rabattkod du kan ha för ytterligare rabatt kommer endast att tillämpas på OLPRO-produkter på webbplatsen och inte på något annat märke.

Alla rabatter gäller endast för inköp i Storbritannien från vår brittiska webbplats som finns på www.olproshop.com. På grund av hur de fungerar kan vi inte erbjuda rabatter på våra internationella webbplatser är jag rädd.

.

Registrerat nummer (i Storbritannien): 07890917

Momsregistreringsnummer: GB130 6769 16

.

-->