Gratis & snabb leverans *| Köp nu, betal senare | Klicka och samla | Ingen vibble returer

OLPRO Garanti och returvillkor

OLPRO 30-dagars returrätt, 365-dagarsgaranti och 2-års canvasgarantiinformation

 

Vi vill att köpa från oss ska vara enkelt och enkelt som möjligt och se till att du är nöjd med ditt köp. För att göra detta har vi skapat en 30-dagars returpolicy samt vår 365-dagars garanti. Från 1st Februari 2020 erbjuder vi nu ytterligare ett år på toppen av vår 365 dagars garanti för vårt OLPRO (detta inkluderar alla tält och campingsmarkiser).

Detta innebär att alla tält och campingsmarkiser täcks av 2 års garanti om de köps efter 1 februari 2020.

Om du är olycklig med din produkt alls eller märker ett fel, följ stegen nedan så att vi kan lösa några problem så fort som möjligt.

Det är viktigt att du kontrollerar alla produkter innan du går. 

Vi har också satt samman följande som kan hjälpa till med alla frågor du har om ditt tält eller markis verkar ha problem:

https: //www.olproshop.SE / sidor / gemensam-frågor

Och en funktion för hur man undviker kondens:

https: //www.olproshop.SE / bloggar / nyheter / how-to-Undvik-kondense-in-your-tält

Vi har gjort detta eftersom vi inser att många människor vill ha mer information om hur man kan skydda mot kondens och också för att vi får några samtal från människor som är bekymrade över vatten i tältet som visar sig vara kondensering - så jag hoppas att de hjälper .

  

Om du har köpt din produkt inom de senaste 30 dagarna:

Om du har köpt något från oss under de senaste 30 dagarna och du vill returnera det för en fullständig återbetalning, kan du. Vi kan erbjuda full kredit / återbetalning eller vi kan byta ut produkten till en ny eller en annan färg.

 

Vi kan inte erbjuda återbetalning eller ersättning om produkten har skadats (Inte tillverkarens fel) eller inte är i återförsäljningsbar stand, till exempel om den har använts. Detta inkluderar våta eller smutsiga produkter och produkter med saknade delar. Returnera aldrig någon produkt som är våt eller smutsig i alla fall eftersom den inte kommer att återbetalas och kommer tillbaka till dig i samma skick.

 

För att returnera en produkt, vänligen kontakta oss med hjälp av länken nedan och se till att du inkluderar alla dina uppgifter och anledningen till retur. Att inte informera oss om en retur kommer att orsaka förseningar i hanteringen.

 

Om du returnerar en produkt inom 30 dagar eftersom du inte vill ha den eller inte var som förväntat måste du betala returvagnen.

Om du returnerar en produkt inom 30 dagar på grund av tillverkarens fel har du rätt till en ersättning. Vi betalar för returkostnaden och skickar ut den nya produkten. Se nedan för mer information om vår 365-dagars (och 2-års canvas) garanti. 

kontakta oss 

Om din produkt fortfarande ligger inom garantiperioden (2 år för campingsmarkiser och tält, 365 dagar för allt annat):

Alla OLPRO produkter är konstruerade och tillverkade enligt exakt standard på våra flera fabriker och testas under lämpliga användarvillkor. Alla OLPRO produkter täcks av vår 365-dagarsgaranti och utökade dukgaranti. Garantin täcker tillverkningsfel vid köp av produkten. Dessa potentiella fel kan vara i delarna, materialen i produkten eller utförandet. Garantin täcker också produktens funktionalitet för normal användning. Vi ansvarar inte för några extra kostnader orsakade av en garantiproblem.

 

OLPRO 365-garantin täcker dig i 12 månader från inköpsdagen, men de flesta av de potentiella garantiproblemen gäller för problem som kommer att inträffa före första användningen. Dessutom har vi lagt till ytterligare ett år till din dukproduktgaranti. Så du kan koppla av med att veta att din duk är skyddad ytterligare ett år ovanpå.

 OLPRO 365 & den utvidgade dukgarantin täcker inte tältstolpar / balkar eller vindstångar eller funktionsfel hos tyg eller komponenter som har orsakats av felaktig eller orimlig användning eller brist på underhåll. Olyckor som skador på grund av kraftigt väder / vind, felaktig ompackning av produkter eller någon naturlig nedbrytning på grund av solljus täcks inte.

Ingen följdförlust får krävas enligt denna garanti. För att hjälpa dig att skydda dig mot förluster rekommenderar vi alltid att du testar allt du har köpt i god tid innan du försvinner. Denna garanti påverkar inte på något sätt dina statliga rättigheter. Se nedan för fullständiga försäljningsvillkor från denna webbplats.

För att få ett garantianspråk, kontakta din återförsäljare först. Det här är den person från vilken du köpte din produkt. De kommer att ge dig råd om bästa handlingssättet.

Om du köpte produkten från vår webbplats kontakta oss genom att klicka på Kontakta oss längst upp på sidan.

Innan du gör det, kontrollera de vanliga frågorna för att se om de hjälper.

https: //www.olproshop.SE / sidor / gemensam-frågor

 

Om du befinner dig utanför garantiperioden:

Om du är utanför garantiperioden eller om du har skadat produkten eller behöver en reservdel kan du kontakta oss och vi kan råda hur du reparerar produkten själv. Du kan också köpa reservdelar från vår webbplats.

Reserv- och reservdelar

 

Vänligen notera: Om en produkt returneras till oss blöt, accepterar vi inte den. När du får en våt produkt, kommer den att fotograferas och återvändas till dig utan att testas eller repareras.

 

Om du behöver kontakta oss:

Vi vill alltid hjälpa. Du kan prata med oss ​​direkt via onlinechatt mellan 09:00 och 17:00 varje vardag (förutom helgdagar och helgdagar). Detta hittar du längst ned på webbplatsen.

Du kan ringa oss på 01299 896959 under samma timmar.

Om du ringer utanför Storbritannien, ring 00441299 896959 eller e-post till sales@olpro.co.uk. Vi kommer att svara dig så snabbt som möjligt.

Du kan också skriva till:

OLPRO
KDO Business Park
Little Witley
Worcestershire
WR6 6LG.

Vi har också en omfattande FAQ-sektion

Alla produkter inom garantiperioden byts ut som för en ny produkt. Om det bara är en liten fråga eller där något kan bytas ut, kan vi välja att skicka den delen i motsats till hela produkten, för att spara dig att behöva returnera produkten i sin helhet. Ett exempel på detta skulle vara om ett inre tält var skadat - vi skulle kunna skicka ett nytt inre tält, i motsats till att byta hela produkten.  

Det är alltid lättast om du kan skicka fotografier av eventuella problem så att vi kan hjälpa dig snabbt.

Som guide täcks inte följande skador av din garanti på tält:

  • Allmänt slitage under längre perioder med användning.
  • Brister i tyget orsakade av överdriven slitage.
  • Vatteninträngning genom tyg till följd av UV-nedbrytning.
  • Vatteninträngning genom sömmar orsakade av överdrivet nötning av sömmar.
  • Trasiga dragkedjor orsakade av tvång, fastklämning eller felaktig användning.
  • Över spända / sträckta sömmar som lossnar.
  • Spännen utsätts för onödig kraft eller nötning.
  • Trasig bärväska om den är överbelastad.
  • Eventuella tältstångsbrott.
  • Eventuella luftbalkskador eller brott
  • Säkerhetsskador från en stolbrott.
  • Säkerhetsskador från luftstrålar
  • UV-nedbrytning.
  • Kondens orsakas vanligtvis av brist på ventilation.
  • Kommersiell användning av hyresföretag 

Om du returnerar en produkt och den anses vara en av ovanstående kommer du att vara ansvarig för returkostnaden för den produkten.

frakt

För att returnera din produkt ska du skicka din produkt till:

OLPRO Ltd,
Enhet 6 KDO Business Park,
Little Witley ,
WR6 6LG

Återlämna aldrig något utan att först berätta för oss, annars kommer det att försena handlingen med dig.

Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.

Om du levererar en artikel över 569,38 kr bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade artikel. Produkten förblir din behörighet tills den mottas av oss.

Vänligen returnera inte någon artikel förrän du har berättat för oss via kontaktformuläret och vi har kommit överens om eller att du kan vara ansvarig för att det är returkostnaden för dig.

Avbryter en beställning

Vi levererar alla beställningar inom två dagar så om du vill avbryta en beställning måste du berätta för oss inom 12 timmar efter beställningen och även då kan vi inte garantera att produkten inte har skickats. 

 

Allmänna Villkor: 

Alla produkter levereras av OLPRO Ltd, KDO Business Park, Little Witley , Worcestershire, WR6 6LG

Alla produkter som är märkta som OLPRO är designade och levererade av OLPRO och alla priser är inklusive moms. 

Dessa villkor anger grunden för att du kan använda vår webbplats och göra beställningar för objekt från OLPRO Ltd. Genom att beställa varor från OLPRO anses du ha förstått och accepterat dessa villkor. Leverantören av de presenterade varorna är OLPRO , ett handelsnamn på OLPRO OLPRO Ltd, KDO Business Park, Little Witley , Worcestershire, WR6 6LG. Registrerat nummer 07890917 (England och Wales). 

Leveranskostnaderna anges vid köpet. 

Om du köper något som förhandsbeställning anges priset som ett förbeställningspris och restbeloppet ska betalas före leveransen.

Köp från OLPRO debiteras dagen då varorna köps vid utcheckningen. Leveransarrangemang görs samtidigt. Vid alla förbeställningsköp kommer ditt belopp att debiteras ditt insättningsbelopp. Hela betalningsbalansen krävs innan beställningen genomförs. Om du betalar en insättning kommer en av våra säljare att kontakta dig för att ta betalningsbalansen.

Alla datum för återföring är ungefärliga.  

Alla förbeställningsdatum är ungefärliga men strävar alltid efter att ha dem så nära som möjligt. I allmänhet med alla förbeställningsdatum tillåter ungefär två veckors graviditet eftersom faktorer utanför vår kontroll kan påverka det datum då vi får containrar från våra fabriker.

Din beställning av varor accepteras och ett avtal bildas mellan OLPRO Ltd och dig när vi skickar varorna du har beställt och inte tidigare. Ett avtal bildas inte vid den tidpunkt då betalning har tagits från dig av OLPRO , inte heller vid den tidpunkt då du får ett e-postmeddelande från OLPRO bekräftar mottagandet av din beställning. Tills varan skickas kan beställningen inte accepteras av OLPRO utan kan avbeställas av dig. Undantag gäller beställningar för personliga artiklar och varor som görs på din beställning som inte kan avbokas av dig när du har fått e-postbekräftelse att din beställning har mottagits; eftersom sådana varor och varor redan kan vara i produktion på grund av din beställning. Efter upprättandet av kontraktet kommer OLPRO fortsätta att äga alla beställda varor tills det har erhållit betalning i sin helhet från dig även om varorna redan har levererats till dig.

Som företag är det vår policy att återbetala insättningar för oavhämtade eller oönskade varor eller i det fall då saldot förblir obetalt.

Om du betalar i sin helhet kommer vi att skicka produkten inom 3-4 dagar såvida inte tidigare angetts, produkten är slut i lager och ett nytt lagerdatum anges.

Om en produkt beställs på en dag, avboka före klockan 14, samma dag, annars är det mer än troligt att produkten kommer att skickas. Vi kommer att göra allt vi kan för att hjälpa i alla fall men när en produkt har skickats kan vi inte avbryta beställningen utan att du skickar tillbaka produkten till oss.

Du kan avbryta din beställning upp till 30 dagar efter att deras beställning har levererats, men när den har levererats måste du returnera produkten till oss i samma skick som du mottog den (se ovan).

Vår standardleveransavgift inom Storbritannien är GRATIS. Du kan köpa leverans nästa dag vid kassan och allt för beställningar utanför Storbritannien debiteras kostnaden vid kassan. Ring oss med leveransfrågor eller om du har några speciella krav.

Under våra livliga perioder kan våra vanliga leveransservice påverkas, specifika leveransinformation kommer att bekräftas vid beställningstillfället. Observera att väder och andra oförutsedda omständigheter alltid kan påverka leveranstiderna, så vänligen lämna tid för att få en beställning och om du är osäker, prata med oss ​​först.

Under vanliga förhållanden skickas alla beställningar som läggs före 14:00 samma dag (på en veckodag, eller på en måndag om de beställs under helgen) på en 48 timmars leveransservice. För att säkerställa leveransen nästa dag, välj nästa dag vid kassan. Om det inte är vanliga omständigheter kommer det att anges på produkten eller så meddelar vi dig.

För frågor, kontakta oss mellan 09:00 och 17:00 måndag - fredag ​​på 01299 896959. Samtalskostnaden är ett standardprissamtal.

Alla dina varor ska anlända i perfekt skick, men om du får varor som verkar vara felaktiga eller skadade, måste företaget meddelas inom 24 timmar efter mottagandet. Detta gäller alla artiklar som kan tyckas saknas, såvida inte på fakturan anges att föremålet för närvarande är slut. Om några artiklar inte ska användas direkt rekommenderar vi kunderna att kontrollera att dessa har mottagits i perfekt skick och i funktionsdugligt skick. Det är viktigt att kontrollera produkterna innan du försvinner. Vi tar inte ansvar för eventuella extra utgifter. Företaget kommer att göra allt för att din leverans kommer i tid och intakt, vi tar inte ansvar för några extra utgifter som uppkommit på grund av sena eller ofullständiga leveranser.

Alla ansträngningar har gjorts för att säkerställa att specifikationerna som anges på denna webbplats är korrekta vid tidpunkten för utskrift, men tekniska data, dimensioner och vikter fungerar bara som vägledning. Ibland kan produktspecifikationer ändras, i sådana fall gör vi vårt bästa för att informera dig när du gör en beställning. Alla våra storlekar och mätningar är ungefärliga men vi försöker se till att de är så exakta som möjligt. Ingen garanti ges eller underförstått att varor kommer att bekräfta i full detalj till den beskrivna beskrivningen eller illustrationerna.

Men om du får något du inte vill kan du återvända inom 30 dagar.

Alla våra produkter garanteras mot tillverkningsfel i 12 månader (vår 365-dagars garanti) från inköpsdatum om inte annat anges. Om ett fel inträffar under denna period ska vi ordna att föremålet repareras eller byts ut efter det har inspekterats. Eventuella leveransavgifter kommer att tas ut efter inspektion av föremålet. Se ovan för fullständig garantiinformation.

Dessa villkor påverkar inte dina lagstadgade rättigheter som kund.

Vårt avtal med dig är baserat på engelsk lag och de lagar som är tillämpliga på detta avtal är lagarna i England och Wales.

Vi erbjuder en tjänst via Hubbox där du kan välja en alternativ leveransdestination, vanligtvis använda närliggande butiker till dig. Du kan läsa mer om Hubbox via deras webbplats på https://www.hub-box.com/shoppers/

Hubbox tar inte produkter över 20 kg.

Klarna

I sammarbete med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, vi erbjuder dig följande betalningsalternativ. Betalning sker till Klarna:

  • Betala i 3

  • Betala senare

Mer information och Klarnas användarvillkor kan du hitta här. Allmän information om Klarna finns här. Dina personuppgifter hanteras i enlighet med tillämplig lag om dataskydd och i enlighet med informationen i Klarnas integritetsförklaring.

 

rabatter

Rabatter gäller endast för OLPRO-märkta produkter såvida de inte anges och fungerar endast i vår brittiska butik.

Produkten som erbjuds på OLPROSHOP.COM eller någon av våra internationella webbplatser är OLPRO-produkter - designade av oss och sålda till dig. Men vi levererar lager av andra produkter från noggrant utvalda leverantörer. Du kommer att upptäcka att de flesta produkter på OLPROSHOP.COM och våra internationella webbplatser alltid är rabatterade.

Eventuell rabattkod du kan ha för ytterligare rabatt kommer endast att tillämpas på OLPRO-produkter på webbplatsen och inte på något annat märke.

Alla rabatter gäller endast för köp i Storbritannien från vår brittiska webbplats som finns på www.olproshop.com. På grund av det sätt de arbetar på kan vi inte erbjuda rabatter på våra internationella webbplatser är jag rädd.

 

Registrerat nummer (i Storbritannien): 07890917

Momsregistreringsnummer: GB130 6769 16

-->