Gratis & snabb leverans *| Köp nu, betal senare | Klicka och samla | Ingen vibble returer

Lån & gå

 

Camping är bra men du behöver inte äga ett tält för att komma dit.

Med hjälp av OLPRO : s helt nya Loan & Go-system kan du nu ha ett tält eller en campervandis, bara när du behöver ett - vilket betyder att du inte behöver lagra ett hemma, ta hand om det mellan resor och du kan alltid ha rätt tält för varje resa.

Det betyder också att du har den senaste modellen varje gång.

Oavsett om det är en snabb vandring genom bergen i helgen eller två veckor bort utomlands, så gör vi allt enkelt för dig.

Det är en mycket enkel process men om du har några frågor tveka inte att kontakta oss via www.olproshop.com/pages/contact-us eller ring oss på 01299 896959 vardagar 21-17.

 

  

För närvarande är vår Loan & Go-tjänst för närvarande endast tillgänglig för människor som bor i Storbritannien.

För att börja besöka vår Loan & Go-samling: 

www.olproshop.com/collections/olpro-loan-go

Här listar vi alla tillgängliga tält och campings markiser.

Med tält kan du välja mellan våra två kajvandringstält, vårt pop-up festivaltält eller större familjetält med polerade eller uppblåsbara alternativ.

För Campervan-markiser har vi ett brett urval i olika färger som matchar din skåpbil.

På var och en av produkterna finns en bra beskrivning med bilder, planlösningar och videor som hjälper dig att välja.

 

 

När du är säker på rätt tält eller markis välj hur länge du vill låna produkten för. Du har valet om 3 dagar eller 7 dagar. Om du behöver det längre, kontakta oss så kan vi berätta hur du bokar längre. Det är möjligt att boka så länge du behöver.

När du har valt en varaktighet Välj startdatum för din hyra.

Så om du åker på fredag ​​7: e för helgen, välj 3 dagar och fredag ​​7: e. Detta ger dig tältet för 7: e, 8: e och 9: e.

Om du ska åka bort en vecka väljer du den första dagen av din semester och 7 dagar.

Om ditt lån är mer än fem dagar från det datum du gör bokningen kommer vi att få produkten till dig 2 dagar innan semestern börjar, så i fallet ovan har du ditt tält på onsdagen den 5: e. Det kommer att lämna oss den 4: e och vara med dig den 5: e. Detta ger dig två dagar att sätta upp tältet, kolla det och ställa oss några frågor innan du går bort. Vi har redan förkontrollerat tältet men det är alltid viktigt att kontrollera det själv innan du går bort så att vi kan hjälpa till med frågor snabbt.

Om ditt lån är mindre än fem dagar bort kan det vara så att du inte får din produkt förrän dagen innan du försvinner. Observera att du måste tillåta upp till två dagar för leverans från oss, så om det är en onsdag och du vill att ditt lån ska börja påföljande fredag ​​kan det kanske inte vara möjligt - kontakta oss först. Vi vill alltid hjälpa men det är alltid bäst att ställa in ditt lån i god tid så att vi kan få produkten till dig inom god tid som vi har angett ovan.

När du har valt ditt tält och startdatum går du igenom den vanliga kundvagnsupplevelsen och blir ombedd att betala. När du har betalat får du en bekräftelse på betalningen och även ett e-postmeddelande om validering av lån. 

Det här är väldigt viktigt.

När du har fått det här e-postmeddelandet, följ instruktionerna på det. Det kommer att kräva att du validerar din identitet med ett pass eller ett körkort och ett fotografi av dig själv. Detta är för försäkringsändamål och kommer inte att användas för något annat. Det betyder att vi alla är täckta om något går fel.

Utför detta steg genast eftersom vi inte kan skicka tältet eller markisen förrän det är klart.

När vi är i sikte på ditt startdatum skickar vi det till dig, med målet att vara där två dagar innan lånet börjar. Du får tältet eller markisen du lånade, en returväska och etikett och en kopia av dessa instruktioner.

När du har ditt tält eller en campingbil markis, gå och ha en trevlig tid.

Mot slutet av din paus kommer du att få ett e-postmeddelande som ger dig möjligheter att antingen förlänga perioden eller köpa produkten, med ett pris för själva tältet eller markisen du använder vilket innebär att du bara måste behålla det.

Om du inte vill förlänga eller köpa när du är hem helt enkelt packa upp markisen eller tältet i den medföljande påsen - applicera etiketten som vi skickade till dig (detta är mycket viktigt) - och ta det till ditt närmaste postkontor.

För att ge dig tid att göra detta förväntar vi dig att du har skickat tillbaka det till oss inom två dagar efter din låneperiod. Så om du återvänder från din paus på kvällen söndag 7, inte stressa den 8: e men se till att du har det till postkontoret i slutet av arbetsdagen den 9.

Från denna punkt kan vi spåra tältet tillbaka till oss och det ska vara tillbaka med oss ​​inte längre än två dagar senare. Det betyder att vi sedan kan stänga av lånet som fullbordat.

Uppenbarligen är det bra om du kan rengöra och torka tältet eller markisen innan du skickar tillbaka det, men med tanke på den här gången vet jag att det inte alltid är möjligt så snälla, oroa dig inte om du inte kan göra eftersom allt är städat när det har returnerats till oss .

 

vanliga frågor

Vad kan jag låna?

Alla tält och campings markiser finns på vår Loan & Go-sida. Välj bara en av dem, eller om du går med vänner kan du låna mer än en produkt.

Vad ska jag låna?

Om du inte är säker på vad som är rätt för dig - kontakta oss så kan vi ge råd.  

Hur länge kan jag låna för?

Du kan låna vilken produkt som helst så länge den är i 3 eller 7 dagars block, men kan låna alla produkter så länge du behöver... så länge det täcks av vad du har betalat för att låna för.

Välj 7 dagar om du behöver låna i 4 dagar.

Kan jag förlänga mitt lån?

Du kan. Du får ett e-postmeddelande under ditt lån med frågan om du vill låna längre.

 

Hur snart innan jag går bort får jag produkten?

Om du beställer i god tid har du tältet eller markisen två dagar innan du går. Detta är beroende av kurirer och kan påverkas av saker utanför vår kontroll, men vi strävar efter att få tältet eller markisen till dig två dagar innan du åker.

Ska jag testa produkten innan jag går bort?

Alltid. Vi kommer att ha kontrollerat det för dig men vi vill att du ska vara säker på det och hur det fungerar. Vi vill vara där för att hjälpa när vi kan.

Kostar det mig att returnera varan?

Kostnaden för att returnera produkten ingår i priset så det kostar dig inget extra. I priset ingår också kostnaden för att vi skickar tältet till dig - så du har inget mer att betala.

Kan jag köpa produkten efter att ha lånat den?

När du har lånat tältet eller campingsmarkisen kommer du att få ett e-postmeddelande som ger dig ett pris för att hålla tältet eller campervandmarkisen, så du kan prova innan du köper.

Vad händer om jag skadar produkten?

Låt oss veta. Du och jag täcks av försäkring så att du inte behöver oroa dig - men det är lättare för oss om du berättar när vi returnerar produkten. Skicka bara ett e-postmeddelande som förklarar vad som hände.

Var är min produkt - den har inte kommit i tid?

Boka på mycket tid så ska vi sträva efter att få produkten till dig två dagar innan du går bort. Om det är två dagar innan du försvinner och du inte har tagit emot det, vänligen ring eller meddela oss direkt och vi kommer att undersöka det åt dig.

Jag kan inte längre returnera produkten i tid.

Låt oss veta. Meddela oss eller ring oss så kan vi hjälpa till. Vi är här för att hjälpa.

Ingår leveranskostnader?

Ja det är de.

Jag kan inte komma till ett postkontor - hur kan jag få tillbaka tältet till dig?

Om du ringer till oss eller meddelar oss kan vi alltid ordna att hämta från dig men du måste meddela oss.

Var kan du leverera till?

Vi kan leverera till alla Storbritanniens adresser. Vänligen ange leveransadressen vid utcheckning.

Kan du leverera direkt till min campingplats?

Det är mycket troligt. Kontrollera först med din campingplats att de är okej med att få leveransen eftersom de kommer att behöva registrera sig för den. Om de är det, ange den adressen som din leveransadress. Du måste ta tältet från campingen efteråt för att återlämna det till ett postkontor.

Tänk om det inte finns något jag vill låna?

Kontakta oss. Om du inte hittar rätt sak, vänligen kontakta oss eller ring oss så hjälper vi dock vi kan. 

 

 

 

 

-->